Spikeri

Nije gotovo dok gazda nije oduševljen!

Nije gotovo dok gazda nije oduševljen!

objavljeno 18.10.2009. | pogledano 8,658 puta
Nije gotovo dok gazda nije oduševljen!
napisao: Nikola Klobučarić
"Ovo je bilo stvarno izvrsno, al' ajmo još jednom!", često nesvjesno izgovorim tu rečenicu. Dugačak je put od teksta na papiru do gotovog radio spota...

...a sve počinje otprilike ovako:
bok dečki,
evo teksta za novi radio spot:
"Veliko akcijsko sniženje svih modela jakni i hlača. Jakne već od 399,99 kuna, a hlače već od 199.99kn" + uobičajni završetak.
Evo složite radio spot od toga. Nisam baš imala inspiraciju, ali budete vi to složili nekak. Treba trajati 20 sek, prvo emitiranje je sutra popodne. Javite kad je gotovo.
Hvala puno!

Uvijek me iznova oduševljavaju ovakve narudžbe. Čak se niti ne trudim postavljati pod pitanja npr. kakvu glazbu ili kojeg spikera želite? Unaprijed znam odgovor: "ma budeš ti to nekak složil". Zapravo, lijepo je uživati toliko povjerenje kod klijenta, jer otvorene ruke daju puno kreativne slobode. I onda zasučemo rukave na našim otvorenim rukama i bacimo se na posao.

Reklame su postale dio modernog života, neizbježne su na radiju ili televiziji i nije neobično što su prepoznatljivi brandovi već ušli u kategoriju opće kulture. No razmišljamo li o strukturi tih poruka koje nas svakodnevno okružuju? Dvije su osnovne funkcije koje svaka radio reklama mora zadovoljiti: referencijalnu (funkciju saopćavanja) i konativnu (funkciju ubjeđivanja). Zvuči jednostavno? Pa baš i nije. Sam početak radio oglasa, prvih nekoliko riječi, možemo usporediti s naslovom u novinskom formatu. Zadatak početka spota je privući pažnju slušatelja, treba sažeti osnovnu informaciju o sadržaju poruke i naravno biti jezično upečatljiv.

Uvriježena reklamna pravila su tu, ne da bi nas udavila, nego da bi se kršila. Jedna reklama više privlači pažnju slušatelja od druge ukoliko više krši već stečene komunikacijske norme, a to znači da postaje zapaženija. Tako su 90-tih godina prošlog stoljeća reklame s dramskim uvodom postale vrlo popularne. Takav stil se i danas često koristi, gdje najčešće mali uvodni dramoletići daju satirični uvod u reklamnu poruku.

    
LUDENS TEATAR -  radio spot
Get the Flash Player to see this player.


Osim verbalne komponente, radio poruka sadrži i auditivne elemente, glazbu, efekte, šumove i sl. Taj auditivni ambijent može dočarati atmosferu spota. Tako je u spotu za North Spirit spiker u ulozi komentatora skijaškog natjecanja. 
  
NORTH SPIRIT - radio spot
Get the Flash Player to see this player.

 

Najave filmova su posebna poslastica za produkciju radio spota. Produkcija filma je najčešće dovoljno raskošna da obiluje glazbom i raznim efektima. Dijalozi iz filma se nadovezuju na spikerski tekst i time još više nastoje približiti slušatelja ambijentu filma.

 

 

BIG LEBOWSKY - radio spot
Get the Flash Player to see this player.


Radio spot sa pjevanim refrenom. Od milja zvani pjesmuljci, podijelili su kritičare na ekstremne obožavatelje i ekstremne mrzitelje ovog stila. Najčešća greška ovakvog stila je što glazbeno neiskusni copyrighteri pokušavaju uglazbiti previše teksta. Alternativa tom pristupu je kombinirano pjevani i čitani teksta kao u ovom primjeru Večernjakove igre Ostruži i osvoji.

 

VEČERNJI LIST - radio spot
Get the Flash Player to see this player.

Sama činjenica da će se poruka emitirati u sredstvima javne komunikacije daje joj posebnu težinu. Čuti svoj spot na radiju doživljaj je za sebe, a najveća nagrada autoru je kada višednevni trud sažet u samo 30tak sekundi stereo zvuka kroz eter dospije do ušiju slušatelja.

napisao:
Nikola Klobučarić
, producent s puno radijskih utakmica u nogama


 

Natrag na Spikeri

Komentirajte


Komentari (0)