Spikeri

Čuvajte dobar glas

Čuvajte dobar glas

objavljeno 14.01.2011. | pogledano 8,356 puta
Čuvajte dobar glas

napisala: Ivana Jelinčić
Jeste li se ikad zapitali koliko brinete o svojim glasnicama?


 

 Moje glasnice su u dobroj formi, a vaše?

Jeste li se ikad zapitali koliko brinete o svojim glasnicama?
Ako ste spiker ili pjevač, sigurno je to dio vaše dnevne rutine, ali, ako i ne pripadate tim skupinama, nemojte dopustiti da dođe "5 do 12"!

Glasnice su dio našeg govornog aparata i ključni su organ za govorenje, disanje i gutanje. Dok govorimo, glasnice se skupljaju i vibriraju. Vibracijom se proizvodi naš glas koji se oblikuje u riječi uz pomoć jezika, zuba i usana. Glasnice se godinama "troše", umaraju kao i ostatak našeg tijela. No, kako biste održali svoje glasnice u top-formi, evo nekoliko savjeta…

 

   1. Piti više tekućine
Tekućina je potrebna za normalno vibiriranje glasnica jer je vlaga za grkljan isto što ulje za motor. Nedavno su provedena istraživanja o tome koliko je tekućine potrebno da bi se spriječila dehidracija glasnica. Dakle, voda koju u danu popijemo, tekućina iz hrane, voća i druga pića trebala bi biti oko 3l.

 2. Prestati pušiti
Ako još niste prestali pušiti, svakako to učinite. Dim u grlu onemogućava pravilan rad glasnica, a toplina koja se ispušta iz cigareta uzrokuje ožiljke na glasnicama. Dakle, seksi pušački glas je samo produkt oštećenja glasnica.

 3. Tiše, molim…
Vikanje i urlanje šteti glasnicama, to i sami znate, ali, što se zapravo događa? Glasnice su vikanjem i deranjem izložene stresu, one se tako međusobno «sudaraju», što uzrokuje stvaranje zadebljanja i/li polipa tj. čvorića na glasnicama. Mišići se brže umaraju, a posljedica je promuklost.
S tim problemom se svakako puno susreću tete u vrtiću, nastavnici, telefonski agenti, osobe koje rade u kafićima i na sličnim mjestima.
Ako na poslu morate govoriti povišenim glasom, stručnjaci savjetuju petominutni odmor od pričanja svakih sat vremena.

  4. Popravite svoje držanje
Možda vam se čini čudnim, ali pravilno držanje je ključno za održavanje glasa mladolikim. U pogrbljenom položaju je duboko disanje onemogućeno i zato glasnice moraju jače raditi kako bi proizvele zvuk.
Evo i male vježbice za provjeru... Stanite uspravno i izgovarajte glas "e". Zatim nagnite glavu prema naprijed i dalje izgovarajte taj isti glas – primijetit ćete razliku, a sve je to zbog lošeg držanja.

 5. Izbjegavajte začinjenu hranu
Odgovor na pitanje «zašto» u tom slučaju je prilično jednostavno. Začinjena hrana uzrokuje stvaranje više želučane kiseline koja se vraća natrag u jednjak, a ona nagriza glasnice, isušuje i iritira grlo. U tom slučaju je vibriranje glasnica otežano. Svakako izbjegavajte hranu i piće koja sadrži sastojke koji iritiraju želudac (luk, gazirana pića, jako začinjena hrana), a vrijeme večere pomaknite najkasnije dva sata prije polaska na spavanje.
   6. I na kraju “tko pjeva, zlo ne misli”
Pjevajte barem pod tušem, ako vas je već sram pred drugima. Metoda mumljanja i pjevušenja je najbolja za čuvanje glasnica jer održava mišiće larinksa jakima, a vodena para podmazuje glasnice.
Uključite se u neki zbor jer je pjevanje gimnastika za glas. Ono je najbolji način očuvanja mladolikog glasa. A to nisam izmislila sama već je to savjet mnogih liječnika specijalista. Ja vam samo mogu preporučiti sjajan zbor...

Kad se sve stavi pod jedan nazvinik, može se reći da su to dobre novogodišnje odluke. Počnite ih primjenjivati, držim vam fige da uspijete!

 

 

Crta boja

napisala:
Ivana Jelinčić

 

 

Natrag na Spikeri

Komentirajte


Komentari (1)

  1. #1 14.01.2011 u 16:29 Marija

    pitanje

    Sjajan tekst, gđo. Jelinčić!
    A koji zbor preporučujete? ;-)